Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/fzf/public_html/423.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Placuszki z kabaczków \

Dietetyczne placki z kabaczka

Jednym z najprostszych dań do przygotowania z cukinii są dietetyczne placki, które mogą być spożywane nawet przez osoby skrupulatnie liczące kalorie. Dietetyczne placki z kabaczka można serwować z dodatkiem pysznych surówek obiadowych, które również mogą zawierać w swoim składzie cukinię.

Lekkostrawne placuszki z kabaczka idealnie smakują polane sosem na bazie gęstego jogurtu naturalnego, ale można je jadać zarówno na słono, jak i na słodko. Do przygotowania takich placków najlepiej wykorzystać świeżą cukinię, ponieważ nie trzeba obierać jej ze skórki. Jeśli sięgniemy po starsze i większe kabaczki, wówczas koniecznie należy usunąć z nich skórkę.

Do przyrządzenia lekkostrawnych placków z cukinii będziemy potrzebować siedemset gramów startej na tarce o grubych oczkach cukinii, odrobinę soli, dwa jajka, trzy ząbki czosnku, jedną średniej wielkości cebulę, kilka łyżek mleka, dwieście gramów mąki pszennej, garść posiekanego koperku, świeżo zmielony pieprz oraz olej roślinny do smażenia.

Cukinię należy starannie umyć, zetrzeć na tarce, posypać solą i odstawić na około dwadzieścia minut. Po upływie tego czasu z kabaczka należy odcisnąć nadmiar wody. Do tak przygotowanej cukinii dodajemy jajka, mąkę, posiekany koper, pokrojoną w kostkę cebulę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Całość doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem. Placki z cukinii należy smażyć na rozgrzanym oleju na patelni z obu stron na złocisty kolor. W ten sposób powstają pyszne placki ziemniaczane z cukinii.

Z kabaczka można przygotować także apetyczne kotleciki, które idealnie sprawdzą się zarówno na obiad, jak i na kolację. Do przyrządzenia kotlecików z cukinii z marchewką i fetą będziemy potrzebować następujące składniki: czterdzieści dekagramów ziemniaków, jedną cukinię, trzy marchewki, dwadzieścia dekagramów sera feta, jedno jajko, jeden ogórek, pół szklanki mąki, dwie łyżki jogurtu naturalnego, sól, pieprz oraz olej do smażenia.

Ziemniaki obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Marchewkę obieramy i razem z cukinią także ścieramy na tarce. Do warzyw dodajemy mąkę, jajko, doprawiamy solą oraz pieprzem. Z masy należy formować nieduże kotleciki i smażyć na patelni na złoty kolor z obu stron. Ogórka obieramy, ścieramy na tarce i łączymy z serem feta. Dodajemy jogurt, doprawiamy solą i pieprzem. Kotleciki z cukinii z marchewką i fetą można też przed podaniem posypać kiełkami.