\

Klasyczny smażony kabaczek z czosnkiem na patelni

Cukinia jest warzywem, które znakomicie nadaje się do gotowania, smażenia, grillowania oraz duszenia. Co więcej, można też przygotowywać marynowaną cukinię na zimę do słoików. Latem najlepiej jednak sprawdzą się dania z cukinii smażonej, grillowanej oraz duszonej.

Kiedy będziemy mieć ochotę na szybką, smaczną i lekkostrawną przekąskę, wówczas możemy przygotować smażonego kabaczka z czosnkiem. Do przyrządzenia tego dania będziemy potrzebować jedną cukinię (najlepiej młodą, z miękką skórką), oliwę do smażenia, kilka ząbków czosnku oraz sól (można też sięgnąć po ulubione przyprawy).

Cukinię należy umyć i pokroić w plastry (jeśli cukinia jest młoda, wówczas nie musimy jej obierać). Plastry kabaczka oprószamy z obu stron solą i odstawiamy na kilkanaście minut. Cukinię dodatkowo smarujemy przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Po tym czasie cukinię przekładamy na patelnię i smażymy na rozgrzanej oliwie z obu stron na rumiany kolor. Już po kilku chwilach z patelni możemy zdjąć chrupką cukinię o aromacie czosnku.

Poza smażonym kabaczkiem można też przygotować cukinię grillowaną. Takie danie jest także bardzo proste i szybkie w wykonaniu. Grillowana cukinia znakomicie sprawdzi się jako na przykład element drugiego dania obiadowego. Kabaczka można podawać z dodatkiem innych grillowanych warzyw.

Do przygotowania grillowanego kabaczka będziemy potrzebować dwie wąskie cukinie, oliwę z oliwek, natkę pietruszki, kilka ząbków czosnku oraz sól i pieprz do smaku. Cukinię należy umyć i pokroić w cienkie plasterki. Każdy plaster delikatnie oprószamy solą, a następnie z dodatkiem czosnku układamy na ruszcie. Kabaczka grillujemy przez około piętnaście – dwadzieścia minut.

Jeszcze jednym pomysłem na smaczne i zdrowe danie może być duszona cukinia z warzywami. Taki posiłek w szczególności można polecić osobom przebywającym na diecie odchudzającej, ponieważ jest lekkostrawny i zarazem bardzo sycący. Duszoną cukinię z warzywami można podawać na przykład z rybą.

Do przyrządzenia duszonej cukinii będziemy potrzebować dwie duże cukinie, kilka ząbków czosnku, jedną marchewkę, jedną paprykę, jedną średniej wielkości cebulę, trzy łyżki oliwy z oliwek (można również sięgnąć po masło) oraz przyprawy: sól, pieprz, majeranek, kurkumę.

Cukinię myjemy, kroimy w kostkę i wrzucamy do naczynia z rozgrzanym masłem lub oliwą. Dodajemy pokrojoną paprykę, cebulę oraz marchewkę. Czosnek siekamy. Warzywa zalewamy niewielką ilością wody i dusimy na wolnym ogniu przez kilkanaście minut, aż staną się całkiem miękkie.